hanife
hanife

 

تاريخچه ي فرش ماشيني كاشان

ابتدا به سراغ تاريخ فرش در شهر كاشان برويم . كاشان قديمي ترين شهر در توليد فرش است به طوري كه يافته ها نشان مي دهد كه قديمي ترين فرش جهان نيز در كاشان بافته شده است . از بهترين توليدات شهر كاشان مي توان به قالي هاي طرح شاه عباسي در دوره صفوي اشاره نمود كه سابقه ي درخشاني براي صنعت فرش اين شهر به ارمغان آورده است .

شركت فرش ماشيني كاشان از سال 1365 به طور جدي كار خود را در صنعت فرش ماشيني شروع كرد ، كه باعث پيشرفت چشم گير اين شركت شد . امروزه حدودا بيشتر از 700 شركت توليدي فرش ماشيني در شهر كاشان داير است كه محصولات خود را در بازار عرضه مي كنند و در حال رقابت با يكديگر روز به روز در حال پيشرفت و ترقي هستند .

 

ويژگي هاي منحصر به فرد فرش هاي ماشيني كاشان

فرش ماشيني كاشان مشخصه ها و ويژگي هاي بسياري دارد كه يكي از آن ها بافت بسيار ريز فرش هاست كه به فرش حالت برجسته مي دهد . اسليمي هايي با رنگ سفيد در دور لچك ، ترنج و حاشيه ها يكي ديگر از ويژگي هاي اين فرش هاست و ديگر ويژگي آن ها كه از قديم با آن همراه بوده است ، فرش هاي اندازه ي سجاده ي كاشان است .

 

انواع فرش ماشيني كاشان

از نظر طرح ، فرش هاي ماشيني كاشان انواع مختلفي دارند كه از جمله آن ها مي توان به طرح هاي محتشم ، شكارگاه ، ترنج ، محراب ، سجاده اي و ... اشاره كرد . البته امروزه انواع طرح هاي جديد مدرن و كلاسيك و وينتيج هم به طرح هاي آن اضافه شده است .

شركت فرش ماشيني كاشان همواره و روز به روز با استفاده از بهترين نوع مواد اوليه و بهترين و به روز ترين ماشين آلات بافندگي فرش ماشيني در حال پيشرفت بوده و امروزه انواع فرش هاي 700 شانه ، 1000 شانه ، 1200 شانه ، 1500 شانه و گل برجسته را توليد و به بازار ايران و جهان عرضه مي كند . در ادامه قصد داريم در مورد فرش گل برجسته ي كاشان كه يكي از بهترين محصولات اين شركت است و سهم بسيار زيادي از بازار جهاني فرش را به خود اختصاص داده توضيح دهيم و ويژگي هاي اين فرش را بيان كنيم .

فرش گل برجسته

هر خانواده ي ايراني ، هميشه با فرش سر و كار داشته و دارد و همه شاهد اين بوده اند كه دنياي فرش چقدر پيشرفت كرده است . در چند سال اخير فرش هايي وارد بازار شده اند به نام فرش گل برجسته كه توجه اكثر مردم را به خود جلب كرده است و يكي بزرگ ترين و بهترين توليد كننده گان اين نوع فرش ها ، شركت فرش ماشيني كاشان است .

مردم اين روز ها از انواع سبك دكوراسيون در منازل خود استفاده مي كنند و اين نوع فرش ها با توجه به نياز مردم و زيبا تر كردن منازل طراحي و توليد شده اند . اين فرش ها از مهم ترين توليدات ايران به حساب مي آيند ، چرا كه تعدادي كمي از كشور ها هستند كه توانايي توليد اين نوع فرش را دارند . فرش گل برجسته ويژگي هاي منحصر به فرد خود را دارد كه در ادامه به آن مي پردازيم .

ويژگي هاي فرش گل برجسته

همان طور كه گفتيم فرش هاي گل برجسته ويؤگي هاي منحصر به فردي دارند . خيلي از افراد فكر مي كنند كه تفوات اين فرش ها با فرش هاي ديگر در دستگاه بافتشان است و اين تصور ، تصور غلطيست . تفاوت اين فرش ها در دو چيز است . اولي اين كه نخ خاب اين فرش ها متفاوت است و در تمام فرش ها يك نوع نخ خاب استفاده مي شود در صورتي كه در اين نوع فرش از دو نوع نخ استفاده مي شود كه در ادامه به صورت جداگانه در مورد آن توضيح مي دهيم .

فرش هاي گل برجسته در شانه و تراكم بالايي بافته مي شوند ، به همين دليل نسبت به اكثر فرش ها نازك تر هستند . ارتفاع خاب اين فرش ها با توجه به شانه ي فرش بين 6 تا 9 ميلي متر متغير است و تفاوت ارتفاع قسمت هاي برجسته و تو رفته در اين فرش تقريبا به يك ميلي كتر مي رسد . اين فرش ها معمولا در شانه هاي بالا توليد مي شوند و خيلي كم پيش مي آيد فرش گل برجسته ي 500 يا 700 شانه را در بازار ببينيم و اكثر اين فرش ها به صورت فرش 1200 شانه و 1500 شانه ي گل برجسته توليد مي شوند . اين فرش ها در كنار تابلو فرش ها امروزه از مهم ترين عناصر زيبايي تمام منازل به شمار مي روند .

نخ و دستگاه بافت فرش گل برجسته

گفتيم كه مهم ترين ويژگي اين فرش ها نخ خاب آن هاست و اين كه در اين فرش ها از دو نوع نخ استفاده مي شود . همانطور كه مي دانيد بهترين نوع نخ براي بافت فرش ، نخ آكريليك است و يكي از نخ هايي كه در فرش گل برجسته استفاده مي شود ، نخ آكريليك است . نخ خاب ديگر اين فرش ها هايبالك نام دارد . نخ هايبالك نسبت به دما حساس است و معمولا از آن به عنوان نخ زمينه ي فرش استفاده مي كنند .
اكثر فرش هاي گل برجسته به صورت فرش 1200 شانه توليد مي شوند و مانند آن ها براي بافتنشان از دستگاه HCI وندوايل بلژيك استفاده مي شود .

نحوه ي توليد فرش گل برجسته

بافت اين نوع فرش ها با فرش هاي ديگر تفاوتي ندارد و با همان دستگاه ها و به همان شكل بافته مي شود . تفاوتشان در مرحله ي آهار است كه پس بافت ، انجام مي شود . در اين مرحله فرش را در معرض حرارت معيني قرار مي دهند تا قسمت هايي از فرش كه از جنس نخ هايبالك هستند ، حالت ذوب شدن بگيرد و تو رفتگي ايجاد شود . اين تو رفتگي نخ هايبالك و برامدگي نخ آكريليك باعث مي شود كه فرش گل برجسته شكل بگيرد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۶:۲۰ ] [ hanife ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی