hanife
hanife

كيا سراتو سدان جمع و جور كره‌اي است كه از همان نسل اول وارد بازار خودرو ايران شد و تا پيش از ممنوعيت واردات خودرو در سال ۱۳۹۷، هر سه نسل سراتو به خريداران داخلي عرضه شدند. كيا سراتو ۲۰۱۸ آخرين مدل سدان كره‌اي است كه مي‌توان در بازار داخلي پيدا كرد. اين خودرو را مي‌توان نمونه‌اي براي يك محصول كارا و كاربردي دانست كه مي‌تواند نيازهاي يك خانواده ۴-۵ نفره را برآورده كند.

مشخصات فني

مشخصات فني كيا سراتو ۲۰۱۸ موجود در بازار ايران با سراتوهاي عرضه‌شده در بازارهاي جهاني يكسان است. يك موتور ۲ ليتري MPi با قدرت ۱۵۹ اسب بخار زير كاپوت خودرو قرار دارد و در هر صد كيلومتر ۷.۲ ليتر بنزين مصرف مي‌كند. گيربكس اتوماتيك ۶ سرعته قدرت موتور را به چرخ‌هاي جلو مي‌فرستد تا رسيدن به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت براي كيا سراتو، ۱۰.۵ ثانيه طول بكشد.

اگرچه سراتو ۲۰۱۸ خودرو اسپرتي نيست، اما چابك به نظر مي‌رسد و پيچ‌ها را به راحتي رد مي‌كند. كيفيت سواري خشك‌تر از آن است كه از يك ماشين براي استفاده روزانه انتظار مي‌رود و پستي و بلندي‌ها جاده تا حدودي به كابين منتقل مي‌شود. با اين حال، عايق‌بندي مناسب موجب شده تا نفوذ سر و صداي مسير به كابين در كمترين حد باشد.

كيا سراتو ۲۰۱۸ داراي سه حالت رانندگي Eco و Normal و Sport است. حالت اكو، پيشرانه را براي بهينه‌سازي مصرف سوخت و رانندگي اقتصادي تنظيم مي‌كند، اما حالت اسپرت، رانندگي هيجان‌انگيزتري را ايجاد مي‌كند.

كيا سراتو ۲۰۱۸ آپشنال كه در دسترس خريداران ايراني قرار دارد، مجهز به پدال شيفتر پشت فرمان است تا راننده بتواند در صورت نياز، دنده را خودش عوض كند.

طراحي ظاهري

كيا سراتو ۲۰۱۸ از آن دسته خودروهايي است كه هر كسي با هر سليقه‌اي را راضي مي‌كند. يكي از دلايل پسنديدن سراتو، طراحي ظاهري آن است. چراغ‌هاي LED جلو با دي لايت و راهنما، در دو طرف جلوپنجره كشيده شده‌اند. چراغ‌هاي گوشه‌دار، مستطيل‌هاي كشيده‌اي هستند كه با چين و شكن‌هاي متناسب، حالت خوشايندي به چهره سراتو داده‌اند. دو چراغ مه شكن نيز در رديف سپر جلو اين خودرو تعبيه شده است.

جلوپنجره با ابعادي مناسب با چراغ‌ها قرار گرفته و فاصله ميان دو چراغ جلو را پر كرده و حالتي عريض به نماي جلو بخشيده است.

گلگيرها رينگ‌هاي ‍۱۷ اينچي را در خود جاي داده‌اند. طرح جانبي كيا سراتو ۲۰۱۸ و درب‌هاي آن با شكلي ذوزنقه‌اي و با ظرافت همراه است. در نماي جانبي، دو خط ممتد از درب جلو تا درب عقب ادامه دارد و تفاوتي هوشمندانه در يكدستي طراحي جانبي اين خودرو ايجاد كرده‌اند.

صندوق عقب جادار با آرم كيا موتورز و نام سراتو ديدني است. اگزوز در جاي درست قرار گرفته است و چندان به چشم نمي‌آيد.

طراحي داخلي

هر چند كيا سراتو ۲۰۱۸ در بازار ايران قيمت ميلياردي دارد، اما در ديگر كشورهاي جهان خودرويي اقتصادي محسوب مي‌شود و از اين رو، كابين با پلاستيك خشك و با كيفيت متوسط ساخته شده است. با اين حال كيفيت ساخت فضاي داخلي كيا سراتو عالي است.

چينش كابين ارگونوميك است و كليدها و دكمه‌ها در دسترس راننده قرار دارند و صندلي‌ها هم با توجه به حالت بدن طراحي و ساخته شده است. صندلي‌ها جادار است و براي رانندگي روزمره راحتي كافي را دارد.

پنج نفر سرنشين به راحتي درون كيا سراتو ۲۰۱۸ جا مي‌شوند و صندلي برقي راننده هم در شش جهت قابل تنظيم است تا فرد تسلط بهتري به مسير پيدا كند. افراد قدبلند از نظر فضاي سر و پا، هيچ مشكل و محدوديتي در كابين اين سدان كره‌اي پيدا نمي‌كنند.

 

https://khodro45.com/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۳۴:۱۷ ] [ hanife ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی