hanife
hanife

خريد كامپيوتر دست دوم

خريد كامپيوتر دست دوم، خريد اين گونه كامپيوترها بسته به نوع استفاده آن ها مانند: كار، بازي يا سبك زندگي هم مي تواند مورد بحث باشد به بيان ديگر اگر قصد از خريد كامپيوتر دست دوم و كاركرده، مصارف خانگي است مي توانند گزينه مناسبي باشند. اما براي استفاده به صورت حرفه اي، مناسب نيستند به دليل اينكه اغلب مربوط به حداقل چهار يا پنج سال پيش بوده و از لحاظ سخت افزاري نسبتا قديمي محسوب مي شوند. اين امر كار را تا حدودي دشوار مي كنند.

البته برخي از آن ها ممكن است قابليت ارتقا داشته باشند و با نصب كارت گرافيكي و ارتقاي سيستم ويندوز، مي توان تا حدود زيادي كامپيوتر را بروز رساني كرد.
خريد و فروش كامپيوتر استوك و كاركرده، اين روزها جايگاه ويژه اي در صنعت پيدا كرده و يك راه عالي براي صرفه جويي در هزينه ها محسوب مي شود. اما با توجه به مواردي كه در بالا ذكر شد، در خريد اين اقلام، بايد يك سري نكات و پارامترهايي را رعايت كرد. در اين ادامه به ذكر اين نكات مهم خواهيم پرداخت:

1- ظرفيت حافظه

معمولا كامپيوترهاي كاركرده از ميزان رم كمتري نسبت به كامپيوترهاي نو و آكبند برخوردار هستند. چون رم ها به طور مداوم ارتقا يافته و بروز رساني مي شوند. در كامپيوتر هاي دست دوم، معمولا رم هايي با حجم بالا استفاده نمي شوند مگر اينكه براي نصب برنامه هاي بيشتر و با حجم بالا مورد استفاده قرار گيرند.
امروزه كامپيوترهاي نو با حجم بالاي رم و ظرفيت حافظه، نسبت به گذشته بسيار بيشتر وجود دارد.

2- واحد پردازنده مركزي

سرعت پردازنده كامپيوتر نيز مانند رم، اهميت زيادي دارد و نقش تعيين كننده اي در خريد اين محصول را ايفا مي كند. در كامپيوترهاي امروزي و نوين از تكنولوژي هاي بسيار پيچيده و مختلفي استفاده شده كه تجزيه و تحليل آن ها نياز به دانش فني و تخصص كافي دارد.

پردازنده هاي دو هسته اي، براي بيشتر خريداران كامپيوترهاي كاركرده، مي تواند مناسب باشد اما اگر كامپيوتر را براي اجراي برنامه هايي مانند: فتوشاپ و بازي هاي ويديوئي، خريداري مي كنيد پردازنده هاي چهار هسته اي مناسب تر خواهند بود. اگر قصد خريد شما از كامپيوتر، بازي كردن است پردازنده با سرعت بالا را انتخاب كنيد. واحدي كه براي سنجش ميزان سرعت پردازنده كامپيوتر از آن استفاده مي كنند گيگاهرتز است.

3- اتصالات و پورت ها

اتصالات و پورت ها در خريد كامپيوتر دست دوم تا حدودي چالش برانگيز خواهد بود. چرا كه فرد خريدار به دنبال كامپيوتري است كه تمام پورت هاي مورد نياز براي اتصال به وسايل ديگر را داشته باشد. اين موارد در برگيرندهUSB، HDMI، DVI است.
نكته قابل توجه ديگر اين است كه كامپيوتري كه با پورت USB3.0 مي تواند با پورت USB2.0 هم كار كند ولي ممكن است همه قابليت هاي استفاده از آن در دسترس نباشد.

4- رزولوشن كامپيوتر

شما در هنگام خريد كامپيوتر كاركرده مي توانيد هر مانيتوري را كه دوست داريد خريداري كنيد اما بهتر است مانيتوري انتخاب كنيد كه حداقل 22 اينچ و داراي رزوليشن 1080 پيكسل باشد. بديهي است كه يك صفحه نمايشگر خوب تاثير زيادي در افزايش راندمان كاري و بهره وري شما خواهد داشت.

5- كارت گرافيكي

كارت هاي گرافيكي قابل استفاده در كامپيوتر در دو نوع اختصاصي و مجتمع عرضه مي شوند. نوع مجتمع قابليت غيرفعال كردن ندارد. ولي كارت هاي گرافيكي نوع اختصاصي، از قابليت حذف و ارتقا برخوردار هستند. بنابراين در هنگام خريد كامپيوترهاي كاركرده به خصوص براي گيم، دستگاهي با كارت گرافيكي اختصاصي تهيه كنيد تا قدرت و قابليت تغييرات و جابجايي، روي آن را داشته باشيد.

6- تميزي و براق بودن كامپيوتر

در هنگام خريد كامپيوتر دست دوم از خريد مانيتورهايي كه سطحي خراشيده و خش دار، دارند امتناع كنيد. زيرا وجود خراشيدگي و خط خوردگي حاكي از عمر بالا و عدم رسيدگي خوب به دستگاه است. كه اين موارد علاوه بر ايجاد ظاهر نامناسب، ممكن است عملكرد اصلي دستگاه را نيز تحت شعاع قرار دهد.

تست صحت عملكرد كامپيوتر

اگر مي خواهيد دستگاه دست دوم خود را از بازارهاي آنلاين مثل آمازون تهيه كنيد، بايد اين نكته را در نظر داشته باشيد كه امكان تست محصول وجود ندارد. اما بالعكس در خريدهاي حضوري و آفلاين امكان تست به وسيله يك كيت وجود دارد كه با استفاده از آن مي توانيد پورت ها، كابل ها، فلش درايو، ديسك درايو و موارد ديگر را تست نموده و محصول مورد نظر خود را با اطمينان خاطر انتخاب و خريداري كنيد.

هنگام خريد با كامپيوتر كاركنيد پورت ها را امتحان نماييد تا حد امكان داده هايي را آپلود يا دانلود كنيد تا از عملكرد صحيح و درست تمام قسمت هاي كامپيوتر مطمئن شويد تا بعد از خريد چيزي براي شكه شدن وجود نداشته باشد.
با توجه به مطالب مذكور انتخاب و خريد كامپيوتر دست دوم تا حدودي نياز به آشنايي به سخت افزار ها و نرم افزارهاي كامپيوتري دارد. اين آگاهي مي تواند راهنماي خوبي در فرآيند انتخاب و خريد كامپيوتر كاركرده باشد.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۸:۳۷ ] [ hanife ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی